FAQ

Vad kostar appen?

Den här gratis för alla att hämta och använda.

För vilka enheter finns appen?

Kulturkortsappen finns för iOS-enheter (iPhone och iPad) med iOS 9.0 eller senare. Den finns också för dig med Android (telefoner och surfplattor) med Android 4.1 eller senare.

Hämta för iPhone/ iPad här.

Hämta för Android här.

Varför ska jag ladda ned appen när jag har redan har ett kort?

Vi säger som scouterna – ”alltid redo”. Med kortet i telefonen behöver du inte fundera på om du lade ner kortet i plånboken innan du gick hemifrån, eller om du kanske till och med glömt plånboken hemma. Med kortet i appen är du alltid redo för ett kulturbesök oavsett om det är planerat eller spontant.

Kan jag förnya mitt kort i appen?

Tyvärr inte i dagsläget. Men vi arbetar på det så håll ut. Om du har förslag eller idéer till appen får du gärna skicka dem till kulturkortet@helsingborg.se

Du kan förnya ditt kort i vår webbshopp och hos entrén på Dunkers kulturhus.

Jag har precis köpt ett Kulturkort i entrén på Dunkers/ Fredriksdal, varför kan jag inte registrera mitt kort?

Kulturkortsappen hämtar nyligen sålda eller förlängda kort en till två gånger om dagen. Därför kan du behöva vänta en stund eller till nästkommande dag innan du kan registrera dig i appen.

Jag försöker registrera mitt kort i appen men får upp felmeddelandet ”Det finns inget kort kopplat till detta personnummer”. Vad gör jag?

Skicka ett meddelande med personnummer, e-postadress, kortnummer och kortkod (QR-koden) till kulturkortet@helsingborg.se eller gå till Biljettcentralen på Dunkers kulturhus.

När jag försöker registrera mig i appen får jag upp meddelandet ”Denna e-postadress är redan kopplad till ett annat konto”. Vad gör jag?

Skicka ett meddelande med personnummer, e-postadress, kortnummer och kortkod (QR-koden) till kulturkortet@helsingborg.se eller gå till Biljettcentralen på Dunkers kulturhus.