1-års service på Kulturkortsappen

Från torsdag, 24 mars, kan du tyvärr inte registrera dig i appen. Precis som en bil behöver även appen underhållas och få lite kärlek. Du som ännu inte har registrerat dig i appen får alltså vara snäll och vänta, kanske ta en kopp kaffe eller te och en god kaka – precis som hos verkstaden. Appen fungerar som vanligt för dig som redan har registrerat ditt kort.

Vi liknar det vid ett kamremsbyte, vi byter ut en viktig del som strular, men andra delar funkar fortfarande finfint. Evenemangskalendern i appen fungerar som vanligt oavsett om du har registrerat dig eller inte. Du vet väl om att du enkelt hittar evenemang genom att söka eller filtrera i kalendern. Du kan exempelvis söka på evenemangsnamn som Babblarna och filtrera på platser eller kategorier av evenemang. När du väl hittat evenemang du gillar kan du ”hjärta” dem så att de sparas på din hemskärm. Lite som att ställa in bilstereon första gången du kör en ny bil.

Tyvärr har vi ingen lånebil att ge dig medan appen är på service, men likväl en naggande god kopp evenemangskalender! 

Några vanliga frågor om servicen

Varför går det inte att registrera mitt kort? Precis som att motorn på en bil går sönder utan kamrem, fungerar inte appen utan denna service. Vi byter ut en viktig funktion i appens “motor” och tyvärr påverkar detta dig som kund. Mer specifikt innebär det att vi byter ut vårt kundsystem som innehåller all din kortinformation.Varför syns inte min förlängning i appen? Kamremen är som sagt urplockad och därför fungerar inte visningen av din nya giltighetstid i appen. När väl kamremen är fastmonterad igen kommer ditt kort att visas blixtrande snabbt i appen. Håll ut! 

I dagsläget har vi ingen tidsplan för när appen fungerar normalt. Vi ber dig hålla utkik här på webbplatsen och på vår Facebook-sida.

Har du frågor? Då är du välkommen att ställa den i kommentarsfältet nedan eller mejla kulturkortet@helsingborg.se.

Tack för din förståelse för att appen kan bete sig lite märkligt under en period framöver.